رئيس التحرير: عادل صبري 05:24 مساءً | الخميس 28 مارس 2024 م | 18 رمضان 1445 هـ | الـقـاهـره °

تنمر بطعم «الدمار».. هكذا رد «أوس أوس» على منتقدي حضور زوجته حفل زفاف

تنمر بطعم «الدمار».. هكذا رد «أوس أوس» على منتقدي حضور زوجته حفل زفاف

ميديا

الفنان محمد اسامة "أوس أوس" وزوجته

تنمر بطعم «الدمار».. هكذا رد «أوس أوس» على منتقدي حضور زوجته حفل زفاف

كرمة أيمن 31 أغسطس 2020 22:02

فترة عصيبة عاشها الفنان محمد أسامة، نجم مسرح مصر الشهير بـ"أوس أوس"، بعد وفاة طفله الرضيع الذي لم يكمل الثلاثة أشهر من عمره، وكذلك زوجته التي فقدت فلذة كبدها. 

 

وبعد وفاة الرضيع، منذ يقرب من شهرين، لم تظهر زوجة "أوس أوس" في أي مناسبة، ولم تشارك زوجها افتتاح مسرحيته الجديدة "صباحية مباركة" التي كانت محاولة من الفنان أشرف عبد الباقي ليخرجه بها من الحالة النفسية التي يمر بها نجم مسرح مصر

 

ومع ظهور زوجة "أوس أوس"، في حفل زفاف شقيقة الفنان مصطفى خاطر، حيث ارتدت بدلة سوداء ولم تضع المكياج حداداً على وفاة رضيعها، وتفجرت حملة من الانتقادات الشرسة ضدها. 

 



وعبر "أوس أوس" عن استيائه من حملة الانتقادات الشرسة التي تعرضت لها وزوجته، بعدة منشورات عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام". 

وفي البداية، نشر أوس أوس، صورة لتعليقات مسيئة لظهوره مع زوجته في زفاف شقيقة الفنان مصطفى خاطر، وفتح النار على أحد المواقع الإخبارية. 

 

وعلق نجم مسرح مصر، على صورة من الخبر، قائلًا: "يعنى ناس مريضة و.....  بتكتب كومنتات وقولنا ماشى يمكن واحد غير مسئول وغير مدرك وعنده ما يكفيه من امراض للحقد والغل على اى حاجه وبنستحمل !!". 

وأضاف: "إنما يعنى لما يكون فى موقع محترم (على ما اظن ! بيعمل شير لكومنتات الناس المريضه دى وبينزلهم خبر كمان ! ده يبقى اسمه ايه ؟!". 

وتابع: "مش هقول غير حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد مش بيراعى ربنا فى مهنته.. وبطلب من كل الصحفيين المحترمين عدم نشر اى خبر يخص حياتى الشخصية لو سمحت كفايه اوى اللى الواحد فيه.. وشكرا للموقع على التشهير بالعقليات المرضيه لكسب ليكات وفولوهات مبروك عليكم". 



 

وبعدها، نشر "أوس أوس" صورة تجمعه بزوجته "رويدا"، وكتب: "أنا مش محتاج أبرر وأحكى أي حاجة عن حياتى والست اللى قلبى اخترها كنت ساعتها في أول موسم لتياترو مصر كنا نتقاضى مرتبات مش ممكن تفتح بيت وأول ما اتجوزت كنت قاعد في بيت إيجار كمان أنا بس هكتفى بالنقطتين دول علشان أصحاب العقول والنفوس المريضة يعرفوا ويبطلوا نغمة (الفلوس بتعمل اكتر من كده)".

وأكمل: "الفلوس ممكن تشترى سرير بس ماتشتريش النوم! ومش أنا بس دا أغلب المشاهير اللى بتحسدوهم على حياتهم دلوقتى ماتعرفش بدأ من امتى واتبهدل إزاى ولولا وجود حد جنبه بيسنده ويدعمه ماكانش هيعرف يعدى من أي مشكله نفسية أو مادية في حياته".

وأضاف: "مش معنى إنى بنزل أشتغل أو بتصور وأنا مبسوط ده معناه إنى هموت من الفرحة بس دى مهنتى واجبى ناحية جمهورى إنى أخرجه من أي حزن هو فيه كل ده بعمله على حساب حزنى وجرحى ووجعى أنا.. وفى الآخر بتشتم برضه !". 
 

وتابع: "أنا بقول الكلام ده ولن أسمح باى تدخل في حياتى الشخصية مرة أخرى سواء بالخير أو بالشر أو دخول اسم مراتى في أي كلمة من كلام المرضى النفسيين".

وبنرة حادة كتب: "مراتى اللى أخوها متوفى وابنها متوفى وما صدقت أول مرة أخرجها نروح مناسبة ودمرتوها نفسيا تانى بكلامكم المريض.. حسبى الله ونعم الوكيل فيكم.. حقك عليا ياست الكل". 

واختتم قائلًا: "سكت كتير وكنت بعدى لكن مفيش فايدة.. كل واحد يركز في حياته.. الطموح حلم مشروع عند كل الناس اسعى واتعب وكافح وربنا اللى بيكافئ مش البشر بدل ما تفضل تبُص في حياة الناس".

 

 

وحرص عدد من نجوم الفن، على مساندة "أوس أوس" بعد استياءه من الحملة التي تعرض لها هو وزوجته، ومنهم: "شيماء سيف، احمد السعدني، شيكو، نهى عابدين، اسراء عبد الفتاح". 

 

 

 

 

يشار إلى أن يعرض للفنان أوس أوس، مسرحية "صباحية مباركة يا عريس"، من بطولة علي ربيع، وسليمان عيد، وطاهر أبوليلة، وحسام داغر، وأحمد سلطان، ونيفين التوني، وملك ياسر، ونيللي محمود، ومحمد مغاوري، ومحمد منصور، وصميدة، وجابر فراج، وهاني فاروق، وضحي نصرالدين، وآلاء علي، ونيرة عارف، وعلي المصري، ومصطفى ناجي.

 

المسرحية من تأليف أحمد عبدالوهاب وكريم سامي، وديكور دكتور محمود سامي، وأشعار أيمن بهجت قمر، وألحان أحمد الموجي، تدريب غنائي دكتورة إيمان حسني، وإنتاج شركة وورك شوب للإنتاج الفني، وإخراج أشرف عبدالباقي.

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

    اعلان