رئيس التحرير: عادل صبري 10:24 صباحاً | الخميس 28 مارس 2024 م | 18 رمضان 1445 هـ | الـقـاهـره °

فيديو| وصلنا للحضيض .. رد حاد من هاني شاكر على هجوم أحمد فلوكس

فيديو| وصلنا للحضيض ..  رد حاد من هاني شاكر  على هجوم أحمد فلوكس

ميديا

هاني شاكر

فيديو| وصلنا للحضيض .. رد حاد من هاني شاكر على هجوم أحمد فلوكس

سارة القصاص 12 أغسطس 2020 10:42

حالة من الجدل أثارها النجم الشاب أحمد فلوكس بعد هجومه على نقيب المهن الموسيقية "هاني شاكر" بعدما نعى اليوتيوبر الراحل مصطفى حفناوي.

 

بدأت القصة عندما خرج "فلوكس" في لايف له عقب وفاة مصطفى حفناوي ليهاجم هاني شاكر والنجوم لنعيهم الشاب الراحل ووصفهم بأنهم يريدون لفت الأنظار.

 

لكن تدخل الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية واعتذر للفنان هاني شاكر نقيب الموسيقيين، وذلك لعدم قبول النقيب hعتذار الفنان أحمد فلوكس.

 

 

وقرر هاني شاكر عدم السكوت والرد على هجوم فلوكس، قائلا: "للأسف السوشال ميديا جعلت أي شخص يقول ما يريده دون ضوابط ، اي حد يطلع  لايف على الموبايل ويقول ما يريده،  الذي يحدث  تهريج وأنا لا أقبل أعتذاره ولا كلامه".

 

وتابع في رده الحاد على الهجوم : "أنا  يكفيني وقفة الدكتور أشرف زكي معايا واحترامه ليا وكلمني أكثر من مرة والاعتذار الذي قدمه، أنا بتعامل مع الكبار مش بتعامل مع الصغار وللأسف غلطة الصغيرين يتحملها الكبار".

 

وأضاف: "أنا حقي عند ربنا وهو عالم بالنيات، أنا معرفش مصطفى حفناوي لكن موته في السن الصغير ذكرني بابنتي الراحلة وحبيت أشارك بكلمة وأدعي له بالرحمة دي صدقة.. الكلمة الحلوة صدقة ".

 

وقال هاني شاكر في مداخلة مع وائل الإبراشي : "أنا جمهوري وغير جمهوري  ردوا ليا  حقي ، وهاني شاكر مش ملطشة ، اعمل افلام بعيد عني أنت الذي تريد أخذ اللقطة مش أنا، هو بيقول ليا أنا مش المستمعين بتوعك طبعا انت مش منهم الجمهور الذي يستمع لهاني شاكر غيرك في التعبير والاحترام".

 

وأكمل : "جامع ايه الذي  يطالبنا نعمله،  انت  بقى عملت ثلاجة حتى انت كنت فين ولا هو جعير وخلاص، والسوشال ميديا جعلتنا نشوف بلاوي، هو زعلان أوي إني قولت وجع قلبي احنا وصلنا للحضيض ، والله لو عندي في النقابة كنت شطبته".

 

 

 وكان فلوكس خرج في فيديو قال فيه: "أنا معرفش مصطفى حفناوي لكن بقالي كام يوم متابع أخباره. محدش زاره غير تامر حسني وناشد الجميع لعلاج الشاب الراحل ودخوله إلى مستشفى ، وتامر حسني راجل".

 

وتابع: "كله دلوقتي بيقول الله يرحمه بما فيهم الاستاذ الكبير الفاضل هاني شاكر الذي قال أنا معرفوش لكن قلبي وجعني، طيب هو قلبك لم يتألم وهو مش لاقي مستشفى تعالجه وهو عنده جلطة في المخ، والذين يكتبون "قلبي وجعني" اتقوا الله، كفاية متاجرة بالبني آدمين".

 

وأضاف منفعلا: "كفاية ايه دة، بقاله 6 أيام مش لاقي مستشفى، دلوقتي الكل فاكره، وهو تامر حسني النقيب ولا هاني شاكر اتقوا الله، الفنانين والفنانات والمنتجين الذين كتبوا  الله يرحمه، كنتوا فين لما كان عايز يمثل ويروح الكرفان ده والكرفان ده عشان عايز يمثل".

 

وأكمل: "مش انتوا زعلانين عليه بطالب كل الذي كتب كلمة عليه يروح يبني جامع باسمه، احنا في زمن غريب، انتوا ايه".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"كنتوا فين وهو مش لاقي مستشفى..عايزين دلوقتي تاخدوا اللقطة"

A post shared by ArabWood (@arabwoodtv) on

 

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

    اعلان