رئيس التحرير: عادل صبري 03:13 مساءً | الجمعة 29 مارس 2024 م | 19 رمضان 1445 هـ | الـقـاهـره °

فيديو| بعد جدل صور قبر مصطفى حفناوي.. علي غزلان يدافع عن نفسه

فيديو| بعد جدل صور قبر مصطفى حفناوي.. علي غزلان يدافع عن نفسه

ميديا

علي غزلان ومصطفى حفناوي

فيديو| بعد جدل صور قبر مصطفى حفناوي.. علي غزلان يدافع عن نفسه

سارة القصاص 11 أغسطس 2020 12:13

تعرض اليوتيوب "علي غزلان" لهجوم كبير  من رواد موقع التواصل الاجتماعي وتصدر "هاشتاج" باسمه موقع تويتر.

 

بدأ الهجوم على "عزلان" عندما انتشرت صور من قبر صديقه اليوتيوبر الراحل "مصطفى حفناوي"، وتدوولت الصور على نطاق واسع جدا بين الجمهور.

 

وتعجب الكثير من الجمهور من هذه الصور المنتشرة، وأكدوا أنه لم يحترم حرمة المتوفى والقبر، وأنه يسعى للشهرة والتريند حتى في الوقت الذي توفى فيه صديقه.

 

لمعرفة المزيد عن قصة جدل علي غزلان بسبب قبر مصطفى حفناوي.. شاهد الفيديو|

 

 

بينما أكد البعض أنه حذف الصور بعد الهجوم عليه وتدارك الخطأ، وجاءت التعليقات: "مبحبش فكرة ان حد غلط الكل يمسكه يسلخه بالمنظر دا حتى لو عمل حاجة غريبة زي اللي بيحصل مع علي غزلان دلوقتي، فخلاص يجماعة غلط ومسح اللي عمله مش مستاهلة كل دا والله!".

وعلق آخر :"خلصنا يا جماعه بقي سيبين موت الراجل ومسكنا في علي غزلان عمل ايه ده ايه التفاهه دي!".

 

واتهم مغردون غزلان بالبحث عن الشهرة، وقال أحدهم: "فيه صورة كدا علي غزلان نزلها وملحقش ورجع شالها تاني من على الستوري بتاعته الصوره دي عبارة عن إنه المفروض واقف قدام القبر وحقيقي الكفن باين في الصورة ومعرفش البني آدم مبقاش عنده اي مشاعر انسانية ولا بقا همه الأول والاخير السوشيال ميديا والصور والشير واللايكات".

 

وبعد كل الهجوم، خرج على غزلان ودافع عن نفسه قائلا: "حسبي الله ونعم الوكيل.. صفحة منزلة صورة لقبر فاضي، خدت الصورة ونزلتها وكتبت عليها دعاء".

 

وتابع: "الناس داخلة تقول إني بشير قبر مصطفي وإن مصطفي جوة وحرمة الميت!! دي صورة لقبر فاضي أقسم بالله ومش أنا اللي مصورها" .

 

وأضاف :"حرام عليكوا ، انا مش ناقص، حرام تتاجروا بيا عشان تلموا لايكات وتشتموا ! حرام عليكوا وربنا. احنا مش ناقصين! احنا تعبانين! حرام عليكوا انا طول الجنازة ممسكتش موبيلي اصلا ولا طلعته من جيبي وعزة جلال الله .. الناس كانوا معايا تقدروا تسألوهم. قسماً بالله مصورتش ومنزلتش حاجة".

 

واختتم حديثه: "الناس بدل ما ندعي لمصطفي داخلين يشتموا ويختلقوا مواضيع كذب وافتراء !.وانتوا متشيروش حاجه لاي حد قبل ماتتاكدوا منها ارجوكم .. في ناس قذره ربنا ينتقم منهم بيصطدوا في الميه العكرة.. حسبي الله ونعم الوكيل،، اتقوا الله ".

 

وتوفى أمس الإثنين اليوتيوبر مصطفى حفناوي بعد أيام من إصابته بجلطة في المخ، ليتصدر منصات التواصل الاجتماعي المختلفة، وسط حزن وصدمة بين الجميع.

 

وتم تشييع جنازة اليوتيوبر مصطفى الحفناوي بحضور عائلته وأصدقائه مثل علي غزلان وعمرو راضي وغيرهم، وأقيمت صلاة الجنازة أمام مقابر القبابات بالصف وسط حزن الكثيرين.

 

وكان مصطفى حفناوي قد أصيب بجلطة في المخ منذ 5 أيام، وبسبب تشخيص طبي خاطئ لحالته الصحية دخل في غيبوبة بأحد المستشفيات.

 

ودرس مصطفى حفناوي، في جامعة حلوان، ويعد أحد مشاهير مواقع التواصل الاجتماعي، ويعرف بحبه  للفنان  تامر حسني، الذي حرص على زيارته في المستشفى للاطمئنان على وضعه الصحي قبل وفاته.

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

    اعلان