رئيس التحرير: عادل صبري 07:04 صباحاً | الجمعة 29 مارس 2024 م | 19 رمضان 1445 هـ | الـقـاهـره °

اسمع| علي الهلباوي «شكرًا يا كورونا».. أوكا يغني «هأأو» بعد انفصاله عن أورتيجا

اسمع| علي الهلباوي «شكرًا يا كورونا».. أوكا يغني «هأأو» بعد انفصاله عن أورتيجا

ميديا

المنشد علي الهلباوي

اسمع| علي الهلباوي «شكرًا يا كورونا».. أوكا يغني «هأأو» بعد انفصاله عن أورتيجا

كرمة أيمن 16 يوليو 2020 19:30

أطلق الفنان والمنشد علي الهلباوي، أغنية جديدة بعنوان "شكرًا يا كورونا" على طريقة الفيديو كليب، عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب". 

 

"شكرًا يا كورونا" من كلمات ناجح فرج توزيع باسم خيري ألحان علي الهلباوي، والفيديو كليب من إخراج رزق رمضان وأداء صوتي للفنان مفيد عاشور.

ومن المقرَّر طرح الفيديو كليب على عددٍ من القنوات الفضائية خلال الأيام المقبلة.

في سياق متصل، يستعدّ الفنان علي الهلباوي حاليًا لإحياء حفلتين غنائيتين بساقية الصاوي، يوم الجمعة الموافق 17 يوليو بقاعة النهر. 

 

تبدأ الحفلة الأولى، الساعة السادسة مساءً وحتى الساعة السابعة والنصف، وتبدأ الحفلة الثانية في تمام الساعة الثامنة والنصف لتنتهي الساعة العاشرة مساءً، وسعر تذكرة الحفل 70 جنيهًا. 

 

وأعلنت ساقية الصاوي، منذ قرار عودة النشاط مرة أخرى، أنها ستقدم حفلتين متتاليين لأي مطرب أو فرقة لاستيعاب أكبر عدد من الجمهور، بالإضافة لتحقيق ربح مادى معقول. 

 

وجهزت قاعة النهر بالساقية، لاستقبال الحفلات بنظام 25 % حيث سيتم ترك كرسيين فارغين بين كل شخص وتم وضع صورعليهم من فناني الزمن الجميل لتعطي شكلًا وروحًا إيجابيًا.

 

 

 

 

وبعد الانفصال عن أورتيجا، طرح مطرب المهرجانات "أوكا" أول عمل فني له أغنية "هأأو"، وشاركه "هيصة". 

 

أغنية "هأأو" تنتمي لأغاني المهرجانات، من كلمات ايسو ومن توزيع أوكا.

جاء أغنية "هأأو" لتكون العمل الفني الأول بعد انفصال الثنائي أوكا وأورتيجا، بعد 10 سنوات من التعاون بينهما

 

كان مطرب المهرجانات أورتيجا قد أعلن انفصاله عن أوكا بعد 10 سنوات من التعاون بينهما، مؤكدًا أن العلاقة الطيبة ما زالت تربطهما ولا خلافات بينهما.

 

ونشر أورتيجا، مقطع فيديو عبر حسابه الرسمي بموقع الصور والفيديوهات "انستجرام"، مؤكدًا أن الانفصال لا علاقة له، بأي خلافات بينهما.

 

وتابع: "بخصوص أوكا وأورتيجا، علشان كل الناس اللي بتقعد تبعت أنتوا ليه مبقتوش مع بعض أنتوا متخانقين، طبعًا مفيش أي حاجة من الكلام ده مش عارف أرد أقولكم إيه كل واحد بيسمع حاجة من برا بيجي يقولها، أنا هوضحلكم الصورة لجمهور أوكا وأورتيجا".

 

وواصل: "أوكا أخويا وعشرة حياتي وصديق كفاح وشفنا كل حاجة حلوة ووحشة مع بعض فمش هنيجي على آخر الزمن بعد ما نكبر، ونتخانق ونمسك في بعض زي ما الناس بتقول، خالص يا جماعة احنا كل القصة إن أوكا بقى لوحدة وأورتيجا بقى لوحدة وأنا بتمناله كل التوفيق في حياته وفي شغله ويبقى أحسن حد في الدنيا وبتمنى لنفسي أنا كمان ربنا يرزقنا احنا الاتنين ويوفقنا".

 

وواصل: "دايمًا أوكا وأورتيجا اسمهم مرتبط ببعض مش علشان شغل علشان احنا من قبل الشغل في حاجات كتير أوي مع بعض، بتمناله وبتمنالي التوفيق ورنا يرزقنا احنا الاتنين، وياريت يكون الخبر ميزعلش حد، هو الموضوع باين بس أنتوا بتقولوا كلام غلط".

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

    اعلان