رئيس التحرير: عادل صبري 12:26 صباحاً | الاثنين 30 نوفمبر 2020 م | 14 ربيع الثاني 1442 هـ | الـقـاهـره °

فيديو| تامر حسني في أسبوعين .. 3 أغانٍ و23 مليون مشاهدة

فيديو| تامر حسني في أسبوعين .. 3 أغانٍ و23 مليون مشاهدة

ميديا

تامر حسني

فيديو| تامر حسني في أسبوعين .. 3 أغانٍ و23 مليون مشاهدة

سارة القصاص 26 أكتوبر 2020 16:38

لفت المطرب تامر حسني الأنظار بعد طرحه 3 أغانٍ جديدة، نالت إعجاب الجمهور والنجوم، ووصل إجمالي المشاهدات الخاصة بها إلى 23 مليون مشاهدة في ما يقرب من أسبوعين.

 

مؤمن زكريا ترجعلنا بالسلامة

 

وتصدرت هذه الأغنية الأخيرة التي طرحها تامر حسني منذ أيام بعنوان "مؤمن زكريا ترجعلنا بالسلامة" تريند اليويتوب، حيث تخطت الـ2 مليون و300 ألف مشاهدة.

 

شارك في تصوير الأغنية عدد كبير من نجوم الكرة المصرية منهم "أحمد حجازي، وعمر جابر، وعبد الله السعيد، سعد سمير، فضلا  عن عدد من نجوم الوسط الفني منهم: "أحمد فهمي، كريم فهمي، محمد عبد الرحمن توتا، شيكو، اسعاد يونس".

 

ومن كلمات الاغنية: "مش لوحدك لما تبقى في قلب غيرك سايب علامة وانت سبت حاجات كتير دمعة وفرح وابتسامة ذكريات مابتتنسيش.. واللي اكتر جاي ياما كلنا بنستنى يوم . يوم ما ترجع بالسلامة".

 

"ترجعلنا بالسلامة" من  كلمات منة القيعي الحان عبد الرحمن رشدي توزيع تميم ، وتأتي الأغنية كإهداء لكابتن مصر والنادي الأهلي مؤمن زكريا، بعد معاناته من مرض نادر تسبب في توقفه عن ممارسة كرة القدم في الفترة الاخيرة.

 

 

فأجأة افترقنا

بعد 4 ايام فقط من طرحها؛ استطاعت ثالث أغاني ألبوم تامر حسني "فجأه افترقنا " أن تتخطى 5 مليون و 400 ألف مشاهدة عبر موقع يوتيوب.

 

"فجأه افترقنا " من كلمات: محمد عاطف، الحان: تامر علي، توزيع وميكساچ: يحيى يوسف، وتسجيل الغناء: جلال فهمي .

 

وتقول الأغنية :""فجأه افترقنا وفراقنا سرقنا من حضن بعض بعد اتفاقنا و وفاقنا القرب اتغير لبعد سافر نصيبي بحبيبي وكأن مفيش بينا وعد واللي انا رتبته وبنيته ماتهنتش بيه قلبي اتلخبط في حساباته متحير مش لاقي حل".

 

 

 

مبطلناش إحساس

 

أما الأغنية التي طرحها منذ 12 يوما تقريبا والتي كانت بعنوان "مبطلناش إحساس" فقد نالت إشادات واسعة من النجوم والجمهور، وحققت  ما يقرب من 15 مليون و400 ألف مشاهدة.

 

 وهي من كلمات: "محمد القاياتي"، والحان: محمد حمزه، وتوزيع: أمين نبيل، ميكساچ: هاني محروس، وتقول  كلماته: "كبرنا وعقلنا مابقاش كلامهم يشغلنا ولا بنهتم نعرف ناس بتهملنا كبرنا وفهمنا عرفنا ان الوجع اوقات بيجي ويمشي بس عشان يعلمنا بطلنا نقيس مقاماتنا بعيون الناس مش كل الناس بتشوف ولا كل الناس تتقاس بطلنا نحب زياده مبطلناش احساس سيبنا اللي بيسيبنا وبطل بعده يتعبنا بقينا مع اللي فاز بقلوبنا وكسبنا كبرنا في عينينا ودي الحاجه اللي بتعنينا بقينا ندوس على الاوجاع تعلينا".

 

 

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

    اعلان