رئيس التحرير: عادل صبري 12:19 صباحاً | السبت 31 أكتوبر 2020 م | 14 ربيع الأول 1442 هـ | الـقـاهـره °

بالفيديو| تفاصيل الخلاف بين إيناس عز الدين ووزارة الصحة بسبب كورونا

بالفيديو| تفاصيل الخلاف بين إيناس عز الدين ووزارة الصحة بسبب كورونا

ميديا

ايناس عز الدين

بالفيديو| تفاصيل الخلاف بين إيناس عز الدين ووزارة الصحة بسبب كورونا

سارة القصاص 31 مارس 2020 10:36

لم تكتفِ المطربة إيناس عز الدين بنقل تفاصيل حالتها لحظة بلحظة بعد إصابتها بفيروس  كورونا ، بل نقلت عددا من الفيديوهات التي أثارت الجدل من مستشفى حميات إمبابة.

 

وكتبت إيناس عبر صفحتها: "للأسف انا مش لوحدي في الغرفة معايا الضيف ده والموضوع مش كويس ابداً وبحاول التزم ضبط النفس على قد ما اقدر ولكن هتحاسب قدام ربنا لو سكت..و يؤسفني اني زي ما بشكر في مجهودات وزارة الصحة و الحكومة الملحوظة جداً والمحترمة جداً في الازمة اني برضوا اقول ان مستشفى حميات امبابة غير صالحة لاستقبال حالات او اشتباه".

 

وتابعت: "في حالات وفيه ضعف كبير في الموارد فيها ومش ذنب العاملين فيها ابداً هما شغالين على قدر الموارد اللي في المستشفى".

الأمر الذي جعل متحدث وزارة الصحة الدكتور خالد مجاهد، يعلن في برنامج الحكاية أنه سوف يتم فتح تحقيق بشأن مقاطع الفيديوهات التي نشرتها  إيناس عز الدين بشأن المشفى.

 

وقال خالد مجاهد في مداخلته  كل حالات المرض بفيروس كورونا أو الاشتباه فيها تعالج على نفقة الدولة، الأمر الذي نفته المطربة التي تتواجد داخل المشفى.

 

وعلقت أيضا "محمد  فرعون انا هسيبك انت ترد على موضوع انه مجاني وما دفعتش ولا جنيه لانك انت اللي جيت و دفعت المبلغ تحت الحساب ده غير الادوية اللي انا ببعت اجيبها وبحاسب عليها بما فيهم ماسك جلسة النفس و حاجات تانية انا بلغت بيها امبارح دكتور خالد مجاهد تليفونياً و قاللي ازاي ده يحصل ومش مقبول طبعاً و اوعي تدفعي حاجة لكن الواقع اني دفعت".

 

وتابعت: "دلوقتي بقيت انا اللي وحشة وبتعامل مع الناس اللي بتشتغل في المستشفى بطريقة سيئة..مع ان سبحان الله الممرضات والناس كانوا قاعدين معايا دلوقتي بنتكلم ونهزر ويهدوني علشان موقف ما حصل لما دكتورة دخلت احتدت في الكلام بصورة غير لائقة وصدر منها تهديد صريح تجاهي".

 

وأضافت: "ده انا من امبارح عاملة زي النحلة واعمل فيديوهات اطمن فيها الناس و اهديهم وانا عايزة اللي يطمنني و اشكر في الحكومة و وزارة الصحة ومجهوداتها ولما اعترضت على شيء سلبي بقيت انا اللي وحشة لانه مش من حق حد يسلط الضوء على شيء سلبي ممكن يضيع مجهود كبير وكل ده لاني نشرت موقف حصل و ناشدت فيه الحكومة و الوزارة".

 

ثم  عادت وأكدت أنها دفعت 1500 جنيه تحت الحساب، وأن الأمر ليس مجانيا كما قال المتحدث باسم وزارة الصحة .

 

فيروس كورونا
  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان

     

    اعلان